7 juli 2009

life is life

när man bråkar med någon finns det som som slänger ur sig elaka ord och saker som får andra människor sårade. säger man sånt för att man vill få dom att lyssna? eller för att man vill se den människan sårad och nere? att någon man delar sina känslor och tankar med dagligen plötsligt vänder sig emot en och tar den informationen, de känsliga saker och bara kastar tillbaka och använder som vapen. det har hänt några gånger nu och jag kommer aldrig kunna lita på den människan igen som gjorde så mot mig. aldrig kommer jag kunna bygga upp det förtroendet igen och känna mig trygg så jag kommer kunna berätta saker som jag måste få ur mig för att må bättre.

psykisk mobbing är värre än fysisk.

pkykisk smärta kan man bara jobba bort på egen hand. medans fysisk smärta växer bort av sig själv.


man lyssnar ju på folk man älskar och litar på, så därför tycker jag man ska tänka på vad man säger till andra folk när man är upprörd eller ledsen över något.

man är ledsen man är glad man vill leva man vill dö.

dom som ska föreställa de som står vid ens sida, hjälp varandra på resan istället för att göra den svårare att ta sig igenom.


Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow tegelhjärta & kärleksvän

bloggläsare

Follow this blog with bloglovin

Follow tegelhjärta & kärleksvän