12 april 2009

it's never too late to try

FACE IT
tänk att när man tänker negativt blir allt så dåligt, men när man tänker positivt blir livet
så mycket bättre och roligare. man påverkar liksom sig själv jättemycket beroende på hur man styr tankarna.
"tankarna styr ditt liv, så tänk positivt" stod det på en påle i skolan, tyckte det var en bra grej.
fast ibland gillar jag att vara lite småsur och bara skita i allt som man borde ta tag i. känns lite busigt och bra. är man aldrig ledsen eller sur vet man ju inte när man är riktigt glad.
jag vill inte börja skolan igen, inte för att jag bara inte har lust utan för att jag är så skoltrött och känner att jag inte kommer prestera bra på något sätt någonstans, då kommer jag bli sur, då är det elakt mot mina vänner, då blir dom sura, sen surar alla, sen går alla hem och surar då blir föräldrarna sura sen kommer det sluta i att hela världen är sur. därför ska jag gå till skolan, göra mitt bästa och vara stolt över mig själv. man kan ju inte vara bäst på allt. och om man ligger på botten så kan det bara vända åt det bättre?
jag ska bli snäll och stolt och dålig helt enkelt.

Inga kommentarer:

Follow this blog with bloglovin

Follow tegelhjärta & kärleksvän

bloggläsare

Follow this blog with bloglovin

Follow tegelhjärta & kärleksvän